Verminder geluid evenementen - Gemeenteraad unaniem achter PvdA motie!

De PvdA-fractie wil dat de geluidsoverlast door evenementen wordt beperkt. Er zijn grenzen overschreden en de fractie wil een ‘tikkie’ terug. Tijdens de raadsbehandeling van de Nota Evenementenbeleid diende Henk van der Velde daarom een motie in. In de motie wordt gevraagd om voor maart 2018 met voorstellen te komen voor geluidsreductie bij evenementen en daarmee bij het samenstellen van de evenementenkalender rekening te houden. De motie is op 13 juli unaniem aangenomen door de gemeenteraad!

Geen geitenstal Bavel

PvdA Breda stelde, naar aanleiding van de zorgen van de dorpsraad, op 27 maart raadsvragen aan het college over de vergunningaanvraag voor een geitenhouderij. De PvdA is tegen nieuwe megastallen, zeker als deze gevestigd worden in de directe omgeving van woongebieden. In de antwoorden op de raadsvragen gaf het college aan: ‘Borging van volksgezondheid is ons belangrijkste kompas bij de afwikkeling van de aanvraag ..’ Op vrijdag 8 juli werd het Bredase college daarbij geholpen door de provincie, die bepaalde dat nieuwe geitenhouderijen niet meer zijn toegestaan. Bavel haalt opgelucht adem!

Wethouder Haagh: "Laat de leerkrachten voelen dat we hen steunen!"

Afgelopen zaterdag stond onderstaande opinie-artikel van Miriam Haagh, wethouder onderwijs, in BN/De Stem.  Als wethouder in Breda ontmoet zij zoveel leerkrachten die iedere dag bevlogen voor de klas staan. Morgen, dinsdag 27 juni, leggen zij een uur het werk neer, veel van hen met pijn in het hart, omdat ze niets liever willen dan er vol voor de kinderen te zijn. Maar ze doen het niet voor niets, in het artikel hieronder lees je er meer over.

Raadslid worden? Volg de Jan Schaper leergang!

De voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 zijn begonnen: een lang proces met vele stappen. Zo gaan we op zoek naar goede mensen die de PvdA willen én kunnen vertegenwoordigen. Lijkt het je een uitdaging onze idealen en wensen waar te maken? Wil je meebeslissen over wat er in je eigen omgeving gebeurt? Dan is het raadslidmaatschap misschien iets voor jou!

Pagina 1 van 40